Menu

Meddelelse fra 01.02.2016 kl. 13:26

Sådan vedligeholdes et anhængertræk rigtigt og holder et hel bils liv.

Med tip fra Rameder kører det som et urværk. (DK)

Slitage og korrosion stopper ikke ved det massive stål af et anhængertræk: På grund af permanent gnidning af metal på metal mellem kuglehoved og trækstang, vil selv den modstandsdygtigste beskyttelseslak med tiden slibes af. Med vedligeholdelses tips fra Rameder, www.rameder.dk Europas førende udbyder af trækkrog til personbiler, holder anhængertrækket meget nemt et hel bils liv.

Det gode først: Da metallet under køreturen altid poleres, kommer det ved hyppig brug sjælden til større rustsamling på toppen af kuglehovedet. For at beskytte lakken, anbefales det at sætte hætten på når trækkroget ikke benyttes og regelmæssigt konservere kuglehovedet med et lag fedt. Sidst nævnte gælder ikke i kombination med et anti-­slingre-­system eller anhængertræk som benyttes til cykel-­ eller skiholder. For at garentere en sikker forbindelse skal i disse tilfælde et på forhånd anvendt smørelag fjernes grundigt fra kuglehovedet.

Er kuglehovedet rustnet, anbefales det, før du bruger en trailer, at slibe kroget med finkornet sandpapir – det forhindrer unødig støj under kørslen. Ved aftagelige modeller hhv. svingbare systemer anbefales det, at smøre alle bevægelige dele og led.

Også den bedste vedligeholdelse af trækket forhindrer ikke slitage. Det lovlige mindstemål må skal overholdes og skal derfor regelmæssigt kontrolleres. Når diameteren af 49 millimeter underskrides, skal kuglehovedet skiftes ud.


Pressemeddelelser download nu (8,7 MB)


Pressekontakter

Rameder Anhängerkupplungen und Autoteile GmbH
Christiane Rudyk
Frankfurter Ring 95
80807 München • Tyskland

Telefon +49 (0) 89 358 920 127
c.rudyk@rameder.de

    Specialist i anhængertræk i Danmark