Menu

Autocamper-anhængertræk – praktisk og ukompliceret

De, der rejser og helst ikke vil være bundet til det samme sted, vælger i stigende grad autocamperen. På den komprimerede plads rummer den praktisk taget enhver form for komfort og kan skræddersys til den rejsendes behov.

Som kassevogn, der nærmest ligner en typisk varevogn, med alkover med soveniche over førerkabinen eller den serienære campingbus, som delintegreret autocamper med førerkabine og boområde eller som helintegreret luksusliner uden separat førerkabine – der findes en autocamper til ethvert behov. Planlægger man en ekspedition til fjerne egne, fås der endda autocampere på basis af firehjulstrukne personbiler eller lastvogne, f.eks. fra Woelcke, Mercedes Zetros eller EarthRoamer fra USA.

Indholdsfortegnelse

Wohnmobil mit Fahrradträger

1. Autocamper-anhængertræk | Gennemfør forespørgsel nu

Hvis dette har vakt din interesse, bedes du udfylde nedenstående formular så fuldstændigt som muligt, så vi kan udarbejde et passende tilbud på et autocamper-anhængertræk til dig. Notér i kommentarfeltet, hvis du er interesseret i montering.

Personlige Data

Bildata

Felter der er mærket med * skal altid udfyldes.

2. Anhængertræk-montering – Priser

Vi får mange forespørgsler fra kunder, der ønsker at få eftermonteret et anhængertræk på deres autocamper. I den forbindelse bliver vi oftest stillet følgende spørgsmål:

  • Hvad koster anhængertrækket?
  • Udfører I også monteringen?
  • Hvad koster monteringen?

For autocampere er disse spørgsmål ikke så lette at besvare som for personbilers vedkommende. Årsagen er det store antal karrosseri- og udstyrsvarianter, der findes for autocampere. Rameder sælger autocamper-anhængertræk helt fra 4.500 kr. Monteringsprisen er meget påvirket af, hvor kompleks påbygningen er. Vi har med vores regneeksempel ud fra en typisk autocamper Knaus Van Ti illustreret det hele prismæssigt for dig.

Autocamper | KNAUS VAN TI

  • Anhængertræk 4.404,00 kr.
  • + Diagonalstiversæt til Alko-chassis 1.489,00 kr.
  • + 13-polet elsæt Top Tronic 1.253,00 kr.
  • + Forsendelsesomkostninger 87,50 kr.

Udgifter i alt

7.233,50 kr.

alle priser er inklusive 25% moms

3. Vi sælger Sawiko & Linnepe anhængertræk!

Vi fremstiller ikke selv autocamper-anhængertræk, men leverer dem med support og på gunstige vilkår uden for enhver konkurrence, hvad angår leveringstid og pris. Vi arbejder sammen med to partnere, som er internationalt førende, når det handler om autocamper-anhængertræk og transportløsninger til autocampere. Den ene er firmaet SAWIKO fra Neuenkirchen. SAWIKO har igennem to årtier opnået et fremragende renommé og producerer anhængertræk, der passer til de fleste autocampere. Firmaet LINNEPE Anhängerkupplungen med sæde i Ennepetal (Nordrhein-Westfalen) har mere end 50 års erfaring med special-anhængertræk til autocampere og har et udmærket ry i branchen. Firmaet Rameder yder med deres knowhow den optimale støtte. Fra bestilling via vejledning i vigtige spørgsmål til svar på spørgsmål om selve monteringen – vores veluddannede team giver dig gerne grundig og omfattende rådgivning.

4. Hvad skal man tænke på ved køb af et anhængertræk?

Faktisk tilbyder vi som markedsførende inden for salg af anhængertræk et stort antal autocamper-anhængertræk. Grundliggende gælder ved køb og montering af campingvogn-anhængertræk, at forskellene mellem personbiler eller SUV'er og autocampere er små. Under alle omstændigheder skal man være opmærksom på den såkaldte D-værdi. Den finder du på anhængertrækkets typeskilt. Hvis der er angivet to D-værdier på skiltet, er det udelukkende den laveste værdi, der er afgørende for alle beregninger. D-værdien står nemlig for det centrale mål vedrørende anhængertrækkets styrke: Det angiver trækkets træthedsstyrke i kilonewton (kN). Den er altså afgørende for, om vogntoget faktisk er tilstrækkelig stabilt til en lang ferietur.

Ud over D-værdien skal der ved monteringen af anhængertrækket på autocamperen også tages hensyn til køretøjets tilladte totalvægt og den tilladte tilkoblingslast. Den aktuelt tilladte tilkoblingslast og den maksimalt mulige totalvægt fremgår af bilens papirer. Via vores support kan du ved behov forhøre dig, om anhængertrækket er egnet til det ønskede anvendelsesformål. Enten autocamperproducenten eller vi informerer om, hvor vidt det overhovedet er muligt at montere et anhængertræk. Generelt har de fleste autocampere et chassis, der er bæredygtigt. Hvis din bokabine rager ud over bagenden, skal der sættes en forlængelse på chassiset. På mange modeller findes en sådan allerede fra fabrikken. Du bør under alle omstændigheder få kontrolleret dens bæreevne. Hvis den ikke er tilstrækkeligt dimensioneret, skal chassisforlængelsen udskiftes. Ellers er den egentlige montering af anhængertræk og elsæt ikke mere kompliceret end på en personbil.

5. Hvilke typer af autocampere findes der?

Autocampere er – alt efter ejerens krav – meget omfattende udstyret. Alligevel kan det i visse tilfælde også være hensigtsmæssigt at montere et anhængertræk. Med en sådan kan man transportere cykler, både, sportsudstyr, heste eller motorcykler og små biler, uden at man skal afgive bo- eller opbevaringsrum. Uanset hvilket autocampermærke og hvilken model du endelig beslutter dig for, passer et anhængertræk næsten altid på køretøjet. Autocampere fås i praktisk taget enhver prisklasse og i utallige udstyrsvarianter eller størrelser – og hos os kan næsten enhver model udstyres med et anhængertræk.

  • Adria
  • Ahorn
  • Bela
  • bimobil
  • Bürstner
  • Capron
  • Carado
  • Carthago
  • Challenger
  • Chausson
  • CI International Riviera
  • Concorde
  • Dethleffs
  • Elnagh
  • Eura Mobil
  • Forster
  • Frankia
  • Giottiline PLA
  • Glücksmobil
  • Heku
  • Hobby
  • Hymer
  • Joint
  • Karmann Mobil
  • Knaus
  • la strada
  • Laika
  • LMC
  • Lord Münsterland Caravan
  • McLoius
  • Miller
  • Mobilvetta
  • Morelo
  • Niesmann + Bischoff
  • nobelart
  • Orangecamp
  • PhoeniX
  • Pilote
  • Pössl
  • Rimor
  • Rollerteam Granduca
  • Sun Living
  • Sunlight
  • T.E.C.
  • VARIOmobil
  • Völkner
  • Weinsberg
  • Westfalia

Autocamper totalvægt | Værd at vide

Inden du begiver dig af sted på ferie, bør du under alle omstændigheder gøre dig bekendt med bestemmelserne om, hvordan man omgås XXL-vogntoget. Disse regler adskiller sig fra hinanden i de enkelte europæiske lande, men forskellene er små. I Tyskland gælder: Vogntog med op til 3,5 tons totalvægt må køre maks. 80 km/t. Hvis vogntoget er tungere end 3,5 tons og er 7 meter eller længere, forbyder lovgiverne generelt brugen af det venstre spor på tresporede motorveje Desuden er det ikke tilladt at parkere på fortovet, hvis vogntoget vejer mere end 2,8 tons. Ved kombinationen af autocamper og anhænger bliver disse øvre grænser som regel overskredet, fordi alene trækkøretøjet ofte er for tungt. Vi kender de lovmæssige fakta og hjælper også gerne på dette punkt. Hvad vi naturligvis ikke kan afklare for dig, er det særdeles vigtige spørgsmål, om der er plads nok til at parkere og rangere vogntoget, der hvor du vælger at stille det.

Da din autocamper i forvejen er tung at bære med karrosseriet, interiøret, bagagen og passagererne, er det også vigtigt at vide noget om dit trækkøretøjs akseltryk og nyttelast. Med akseltryk menes, hvor meget vægt hhv. for- og bagakslen må bære. Den tilladte vægt står i registreringsattesten under "Teknisk tilladt akseltryk" eller "Masse pr. akselgruppe i kg". Som regel kan man også finde det tilladte akseltryk i driftsvejledningen eller på et skilt, der f.eks. er placeret i motorrummet eller ved passagerdøren. Den bedste måde at finde akseltrykkene på er at køre køretøjet på en vægt, først kun med forakslen og derefter kun med bagakslen. Dette kan bedst lade sig gøre på brovægte, som f.eks. findes på affaldspladser. Nyttelasten betegner differencen mellem egenvægt og tilladt totalvægt, svarer altså faktisk til belæsningen. I øvrigt: Også påmonterede dele på køretøjet henregnes til belæsningen.

Hvor meget vægt pr. anhænger der må hægtes efter autocamperen, afhænger afgørende af, om anhængeren har en selvstændig bremse eller ej. Tilkoblingslasten for bremsede anhængere finder man i registreringsattesten som "Teknisk tilladt masse af bremset påhængskøretøj i kg". Hvis anhængeren ikke har selvstændig bremse, gælder "Tilladt masse af ubremset påhængskøretøj". I princippet svarer reglerne for autocamper og anhænger til dem, der gælder for vogntog af personbil og anhænger. Det afgørende her er både mål og vægt for din bil og din anhænger samt den maksimale belastning af aksler og anhængertræk. De afgørende spørgsmål er: Er det så muligt at køre med anhænger som ønsket? Og findes der et passende anhængertræk? Registreringsattesten, producentens datablad, vores dokument "Autocamperforespørgsel" og vores support hjælper med at give dig svar på disse spørgsmål.