Altid 137.000 produkter på lager

FAQ

I denne rubrik har vi forsøgt at besvare alle spørgsmål, der drejer sig om vores betalings- og forsendelsesmåder samt databeskyttelse og betjening af hjemmesiden. Vi har ligeledes her besvaret de vigtigste spørgsmål om produkter og deres teknik.

Generelle spørgsmål
Kan man foretage en produktsammenligning i online-shoppen?

I vores online-shop kan du sammenligne flere produkter med hinanden ved at du på vareoplysningssiden vha. funktionen "Sammenlign" tilføjer det pågældende produkt til udvalget. Under "Varesammenligning" finder du nu en liste over alle de produkter, der skal sammenlignes, i tabelform med alle oplysninger og tekniske data. På den måde kan du foretage en optimal sammenligning.

Kan jeg slette eller direkte bestille en vare fra produktsammenligningen?

Ja. For at slette en vare på denne liste, skal du bare klikke på "Fjern vare" for enden af linjen. For simpelthen at kunne bestille varen, findes der under hvert produkt en knap (Læg i indkøbskurven". Klikker du på dette symbol, lægges produktet automatisk i din indkøbskurv og kan bestilles derfra.

Hvordan kan jeg vælge min bil i online-shoppen?

Du har mulighed for at vælge din bil via nummerplade eller vha. komfortsøgningen "Trin-for-trin".

Hvorfor får jeg ikke vist nogen vurdering af det valgte produkt?

Hvis der endnu ikke foreligger nogen vurdering af et produkt, kan du ikke vælge denne knap. Du er velkommen til at skrive en vurdering af produktet. I så fald skal du logge ind med dine adgangsdata. Når du har logget dig ind, åbnes et pop-op-vindue, og du kan begynde på vurderingen. Hvis det ikke er tilfældet, skal du slå din internetbrowsers pop-op-blokering fra.

Kan jeg anbefale et interessant produkt til andre?

Ja. Når du klikker på knappen „Anbefal“, åbnes et vindue, hvor du kan indtaste afsenders og modtagers e-mail-adresse samt ekstra oplysninger.

Hvor finder jeg monteringsvejledningen til produktet?

Under vareoplysningerne er der under knappen „Monteringsvejledninger“ lagt en monteringsvejledning fra producenten af produktet. Her finder du også en eventuel monteringsdokumentation eller ekstra billeder.

Kan jeg opnå specialbetingelser eller rabatter ved køb af større mængder?

Det får du vist, når du indtaster mængden af produktet. Der vises information om, at vi fra en mængde på ... kan tilbyde specialbetingelser. I den forbindelse bedes du kontakte vores kundeservice på telefonnummer +49 3 67 34 / 35 416 , eller skrive en mail til os på info@rameder.dk.

Skal jeg tilmelde mig hos RAMEDER for at afgive en bestilling?

Nej. Du kan også gennemføre din bestilling uden registrering. Så skal du under bestillingen ved punktet Tilmelding klikke på knappen "Køb uden tilmelding".

Hvad kan jeg gøre, hvis jeg har glemt min adgangskode?

Her skal du under bestillingen ved punktet Tilmelding klikke på knappen „Glemt adgangskode?“. Du modtager en automatisk genereret e-mail, hvori du får oplyst din adgangskode.

Hvordan kan jeg tilmelde mig hos RAMEDER?

Når du har lagt alle produkter i indkøbskurven, klikker du på knappen "Til kassen". Her har du mulighed for at registrere dig som ny kunde.

Hvilke data skal RAMEDER bruge fra mig for at jeg kan blive registreret som kunde?

Vi skal bruge dit for- og efternavn, din fuldstændig adresse samt en e-mail-adresse. Du vælger selv en adgangskode til din adgang til RAMEDER.

Hvordan kan jeg bestille hos RAMEDER?

Hos os kan du bestille pr. telefon, i online-shopen, pr. e-mail, pr. fax eller pr. post.

Findes der et katalog til privatkunder?

Nej. Det er udelukkende firmaer i bilbranchen, der modtager vores forhandlerkatalog. Er du indehaver af et firma i bilbranchen? Send os din erhvervsdokumentation (næringsbrev eller et entydigt brevark med firmastempel) pr. e-mail, fax eller post.

Til alle kunder, der ikke arbejder i bilbranchen, har vi altid vores hele aktuelle produktpalette klar i vores online-shop.

Hvor finder jeg RAMEDER´s almindelige forretningsbetingelser?

Dem finder du under „Det juridiske“ under punktet „Alm. forretningsbetingelser“.

Hvordan kan jeg kontakte RAMEDER?

Vores adresse, telefonnummer og e-mailadresse findes i området "Service" under punktet "Kontakt". Beskrivelsen af, hvordan du finder os, findes under rubrikken "Om RAMEDER" under punktet Kørselsanvisning.

Deltager RAMEDER også på messer?

Ja. Hvis vi deltager i messer, vil det blive offentliggjort under rubrikken "Om RAMEDER".

Spørgsmål vedr. betalingsmåder
Hvilke betalingsmåder kan jeg benytte som kunde hos RAMEDER?

Hos os kan du betale pr. efterkrav, med kreditkort (VISA/Mastercard), PayPal, Amazon Payments, straksoverførsel, Giropay og kontant ved afhentning.

Hvad betyder efterkrav?

Hvis du bestiller varen pr. efterkrav, skal fakturabeløbet betales til leveringschaufføren straks ved levering.

Hvad betyder kreditkortbetaling?

Hos os kan du betale med Visa- eller Master-/Eurokort. Her skal vi bruge kreditkortets nummer, gyldighedsdatoen samt kortets kontrolcifre. Overførslen af dine data sker vha. en sikker, krypteret overførselsmetode.

Hvad betyder PayPal?

PayPal er en online-betalingsservice, hvormed du kan betale dine online-indkøb hurtigt, enkelt og sikkert, uanset om det er hos ebay eller i andre online-shops. PayPal anvendes i øjeblikket af mere end 100 millioner medlemmer. Drag også nytte af de fordele, som du opnår med en PayPal-registrering. Med PayPal betaler du helt ukompliceret med nogle få klik. Sælgeren modtager sine penge umiddelbart efter, at du har bekræftet din betaling. Din bankforbindelse og dine kreditkortdata videregives ikke til sælger.

Hvorfor satser vi på PayPal?

For os har kunden førsteprioritet, dvs. vi optimerer hele tiden vores kunders indkøbsoplevelse. Vores mål var at udforme købsafviklingen endnu lettere og mere transparent med PayPal. Vi satser på PayPal, da de mest almindelige betalingsmetoder allerede er integreret og vi kun kan få fordel af de erfaringer, som PayPal har gjort med sine 5 millioner tyske medlemmer.

Hvordan kan jeg registrere mig hos PayPal?

Du bliver i forbindelse med shopping-processen spurgt, om du ønsker at afslutte dit indkøb via PayPal, eller du bruger den knap, der er vist til højre „Tilmeld nu“. Den fører dig direkte til PayPal-registreringen. Registreringen er naturligvis gratis.

Hvilke betalingsmetoder understøtter PayPal?

Du har de mest almindelige betalingsmetoder til rådighed: Debetnota, kreditkort, Giropay og tilgodehavendebetalinger. Debetnota er den mest populære betalingsmetode for online købere. Kreditkort er særligt populær hos købere fra udlandet og slår også mere og mere igennem i Tyskland. Ved tilgodehavendebetalinger trækkes beløbet direkte fra din PayPal-konto. Her logger du dig direkte fra PayPal ind på din online-banking.

Spørgsmål vedr. forsendelse
Hvilket forsendelsesfirma leveres varen af?

Leveringen af din forsendelse sker med UPS.

Hvilken leveringstid skal der regnes med?

Produkter der er på lager, får du leveret pr. standardforsendelse i løbet af 2-3 arbejdsdage med UPS.

Hvad betyder forsendelsesmåden standard forsendelse?

Ved standard forsendelse får du leveret produkterne i løbet af 2-3 arbejdsdage med UPS.

Hvordan kan jeg se, om et produkt er på lager?

Produkternes lagerstatus vises ved vareoplysningerne og på oversigtslisten.

grøn - kan leveres med det samme
gul/grøn - gul/grøn
rød - ikke på lager

Hvilke forsendelsesomkostninger skal jeg regne med?

Forsendelsesomkostningerne afhænger af den valgte betalingsmåde, forsendelsens vægt og landet, hvortil forsendelsen sker. Du finder præcise oplysninger under "Forsendelsesomkostninger" i serviceområdet.

Kan jeg vælge en anden leveringsadresse?

Ja. Du kan få din bestilling leveret på en anden leveringsadresse. Hvis du har registreret dig som kunde, kan du indføre op til 6 forskellige leveringsadresser i "Min konto".

Kan jeg ændre en leveringsadresse?

Ja. Under „Min konto“ kan du til enhver tid ændre leveringsadressen vha. knappen „Ændre adresse“. Du kan slette adressen vha. knappen „Slet adresse“.

Kan jeg oprette en standard-leveringsadresse?

Ja. Du kan under „Min konto“ vha. knappen "Definer som standard-leveringsadresse" oprette en af de indskrevne leveringsadresser som standard-leveringsadresse.

Kan jeg søge efter et bestemt ordrenummer?

Ja. Under „Min konto“ under "Mine bestillinger" har du mulighed for at søge efter et ordrenummer. Der er også mulighed for at få vist ordrerne fra et bestemt tidsrum eller de sidste 5, 10, 25 eller 50 ordrer.

Hvad gør jeg, hvis min pakke leveres i defekt stand?

I så fald er det meget vigtigt, at du omgående kontakter os, så vi kan melde transportskaden til transportøren. Hvis dele af varen skulle være beskadigede eller mangle, sender vi dem til dig som erstatningsdele eller vi ombytter hele forsendelsen. Det er en meget stor hjælp for os, hvis du også sender os billeder af den beskadigede forsendelse pr. e-mail.

Vi beder dig om ikke at tage imod varen, hvis der åbenlyst foreligger en transportskade, dvs. hvis pakken allerede er beskadiget udvendigt.

Kan jeg returnere en forkert bestilt vare?

Du kan returnere alle produkter ubegrænset og uden angivelse af grund til os senest en måned efter modtagelsen. I den forbindelse er du også velkommen til at kontakte os pr. telefon på telefonnummer +49 3 67 34 / 35 416 . Du kan finde flere detaljer i vores almindelige forretningsbetingelser.

Kan jeg ændre min adgangskode?

Ja. Under „Min konto“ kan du ændre din adgangskode. Forudsætningen er, at du allerede har logget dig ind.

Er min bestilling efter valg af betalings- og forsendelsesbetingelser allerede sendt?

Nej. Før du afslutter din bestilling, modtager du endnu en gang et overblik over ordregiver, fakturamodtager, en evt. anden leveringsadresse, valgte betalings- og forsendelsesmåder samt de produkter, der befinder sig i indkøbskurven. Der opgives også endnu en gang forsendelsesomkostningerne. Først når du trykker på knappen "Afslut bestilling" overføres din bestilling til os.

Modtager jeg en bekræftelses-e-mail fra RAMEDER?

Ja. Når din bestilling er indgået hos os, modtager du en e-mail fra os. Den modtager du også når vi har behandlet din ordre og den gøres klar til afsendelse.

Kan man tracke forsendelsen på internettet?

Ja. Når du logger ind, har du mulighed for under "Min konto" at se den aktuelle status for din bestilling. Når ordren har status "Sendt", er det muligt at tracke den. Klik på "Detaljer" for at åbne trackingen.

Hvad sker der, hvis leveringstiden forskydes?

I så fald modtager du en e-mail fra os. Hvis den nye leveringstid er for lang for dig, kan du annullere ordren.

Leverer RAMEDER også i udlandet?

Vi leverer på nuværende tidspunkt til de europæiske lande, Belgien, Danmark, Finland, Frankrig, Storbritannien, Irland, Italien, Holland, Norge, Luxembourg, Østrig, Polen, Portugal, Sverige, Schweiz, Spanien, Tjekkiet og Ungarn.

Forsendelsesomkostningerne beregnes individuelt ved forsendelse til et af den ovenfor nævnte land. Det retter sig altid efter forsendelsens vægt og størrelse. For at kunne sende dig et tilbud skal vi bruge information om, hvilke produkter fra vores sortiment, du ønsker at bestille, og hvilken leveringsadresse varen skal sendes til.

Vi beder dig henvende dig til os pr. e-mail info@rameder.dk . Vi sender tilbuddet til dig pr. e-mail. Betalingen kan kun ske ved forhåndsoverførsel eller med kreditkort (Visa eller Master/Eurokort).

Spørgsmål vedr. databeskyttelse
Modtager jeg automatisk et nyhedsbrev fra RAMEDER?

Nej. Under „Min konto“ kan du på "Tilmeldingsdata" abonnere på vores nyhedsbrev elller afmelde det, hvis du ikke længere ønsker at modtage det. Til det formål skal vi bruge din e-mail-adresse.

Er mine personlige data beskyttet?

Ja. Hos RAMEDER har sikkerhed første prioritet, og vi lægger stor vægt på beskyttelsen af dine personlige data. Vi anvender udelukkende de data du har opgivet om dig selv til at behandle din henvendelse og gøre det muligt for dig at foretage et behageligt indkøb.

Hvordan foregår beskyttelsen af mine personlige data?

Når du afgiver en bestilling til os, skal vi til afvikling af ordren bruge dit navn, forsendelsesadresse, dit telefonnummer, e-mail-adresse, eventuelt kreditkortnummer med udløbsdato og kontrolcifre. Dermed kan vi behandle ordren og informere dig om den aktuelle status for din bestilling via e-mail eller i hastetilfæde pr. telefon.

Hvis du ønsker det, anvender vi disse oplysninger til at aktivere en hurtigadgang for dig. Ved hjælp af registreringen til hurtigadgangen kan du afgive dine senere bestillinger hurtigere og enklere. Hvis du deltager i en udlodning eller en anden kampagne, skal vi bruge dit navn, adresse og din e-mail-adresse for eventuelt at kunne underrette dig.

Hvis data i forbindelse med vores databehandling skulle blive behandlet med det formål at forbedre vores kundeservice eller af tekniske grunde internt i RAMEDER, sørger vi for, at der tages hensyn til dine databeskyttelsesretlige forhold.

Hvad sker der med mine data?

RAMEDER videregiver ikke oplysninger om dig til andre uden for RAMEDER; undtaget herfra er kun virksomheder som de transportører, der tager sig af forsendelsen og andre der er involveret i processen.

Hvordan beskyttes kundeinformationen hos RAMEDER?

Vi benytter en sikker overførselsmetode, den såkaldte "Secure Socket Lager", SSL-overførsel hele vejen med 128-bit kryptering til at behandle dine data og informationer. Alle data der overføres med denne metode, krypteres, før de sendes til os.

Ved konverteringen til en kode, bliver dine personlige data, som navn, adresse, kreditkortnummer eller kontoforbindelse krypteret af vores sikkerhedsserver-software. Derved kan dine data eller informationer under overførslen på internettet ikke læses af uvedkommende. Du kan via e-mail bede vores kundeservice om at slette din brugerprofil.

Hvad er cookies?

Cookies er initialiseringsfiler på browsere. Det er markeringer, hvorigennem den centrale computer (server) kan konstatere, om en bruger allerede har været der én gang. På den måde gør cookies det lettere at identificere surferne og forhindrer gentagen tilmelding. For at fjerne cookies skal du gå ind i dit operativsystem, find i det pågældende bibliotek cookien med navnet RAMEDER, og slet den.

Ydes der også garanti på produkterne fra RAMEDER?

Som privatkunde gælder der for dig naturligvis også den ved lov fastsatte garanti på 2 år for alle produkter.

Spørgsmål til produkter og teknik
Hvilken cykelholder kan jeg bruge på et alu-kuglehoved?

Alle cykelholder fra firmaet MFT, Thule og Cykell kan monteres på et aluminium-kuglehoved.

På hvilke biler kan jeg bruge en tragtkobling?

Vi undersøger gerne for dig, om der kan bruges en tragtkobling til din anhængerbuk. Til det formål skal vi bruge oplysningerne producent, producentnummer og kontrolmærke fra typeskiltet på din anhængerbuk.

Hvilke cykelholderen har RAMEDER i sit sortiment?

Vi tilbyder cykelholdere, der kan monteres på anhængertrækket, lastholderen eller bagklappen. Der kan, afhængig af model, transporteres mellem 1 og 4 cykler.

Hvad skal man være opmærksom på ved køb af en cykelholder til anhængertrækket?

Det er vigtigt at kontrollere, hvor stort et kugletryk anhængertrækket kan klare, og hvilket kugletryk der er nødvendigt til den valgte cykelholder. Disse data finder du i vareoplysningerne eller i varernes monteringsvejledninger. Anhængertrækkets kugletryk må ikke overskrides.

Eksempel: Du har et anhængertræk med et kugletryk på 75 kg og køber en cykelholder med en egenvægt på 17 kg. Vægten af de cykler, der monteres på cykelholderen må ikke overskride 58 kg (kugletryk minus cykelholderens vægt).

Vi tilbyder også cykelholder med en nedklapningsmekanisme. Her har du mulighed for at vippe cykelholderen med monterede cykler ned. På den måde kan man på de fleste personbiler få adgang til bagagerummet.

Endvidere kræver anvendelsen af mange cykelholdere en minimum-D-værdi for anhængertrækket. Anhængertrækkets D-værdi fremgår af anhængertrækkets monteringsvejledning eller typeskilt.

Hvad skal man være opmærksom på ved køb af en cykelholder til bagklappen?

Til forskellige vans, kombi- eller hatchbackmodeller tilbyder vi cykelholdere til bagklappen. Om cykelholderen også passer til din bil, er noteret i monteringsvejledningen eller en anbefalelsesliste i vareoplysningerne under "Monteringsvejledninger". Ved transport af cykler på bagklappen må bilens lygter ikke være dækket til. I tilfælde af, at bilens 3. bremselygte tildækkes, tilbyder vi i vores sortiment også en 3. bremselygte til cykelholdere.

Hvad skal man være opmærksom på ved køb af en cykelholder til taget?

Du skal kontrollere, hvilke lastholdere (firkantrør eller aluskinne-profil) og hvilke dimensioner på holderen (bredde og højde) cykelholderen passer til. Desuden må den maksimale belastningsevne for lastholderen og den i betjeningsvejledningen angivne taglast ikke overskrides.

Med hvilken vægt kan jeg belaste min lastholder?

Lastholderens maksimal last fremgår af vareoplysningerne. Desuden er bilens taglast noteret i bilens instruktionsbog. Bilens taglast må ikke overskrides.

Hvad skal man være opmærksom på ved køb af en tagboks?

Hvis du allerede har en lastholder (firkant-lastholderprofil eller aluskinne-profil) skal det kontrolleres, hvilken højde og bredde den har. Desuden skal det kontrolleres med hvilken minimum- og maksimumafstand lastholderne indbyrdes kan fastgøres på bilens tag.

Om den tagboks du har valgt passer på din lastholder, kan du kontrollere ved hjælp af værdierne på tagboksens datablad. Det fremgår af vareoplysningerne under knappen "Datablad".

Hvis du vil bestille en lastholder og en tagboks fra vores sortiment, er bredden og højden af lastholderen igen også angivet på varens datablad under vareoplysningerne under knappen "Datablad".

Kan jeg fortsat anvende mit anhængertræk efter en skade på bilens bagende?

Efter et uheld med skade på bilens bagende med anhængertræk er der mistanke om, at anhængertrækket enten er bøjet eller pga. uheldet har fået revnet i materialet. Derfor er det på grund af sikkerheden, der ikke længere kan garanteres, efter sådan et uheld nødvendigt at montere et nyt anhængertræk.

Fungerer blinklysene bag på bilen og på anhængeren ikke?

Hvis du har monteret et Top-Tronic-kabelsæt, og ovennævnte fejl foreligger, er grunden hertil for det meste den manglende forsyning med konstantstrøm fra hjælperelæet. Kontrollér dette. Hvis der er forsyning af konstantstrøm til hjælperelæet, bedes du henvende dig til os pr. telefon. Medarbejderne i vores teknik-hotline vil afklare forholdet sammen med dig.

Fulgte der ingen C2-kontrollampe med sammen med mit kabelsæt?

Generelt følger der en kontrollampe med sammen med et relæ-kabelsæt. Hvis det ikke er tilfældet, bedes du ringe til os, så vi kan sende den til dig.

Til Top-Tronic- eller databus-kabelsættene kræves der ikke længere en C2-kontrollampe. Derfor medfølger den heller ikke ved levering.

Hvad skal jeg gøre, hvis mit kabelsæts styreenhed brummer?

Her skal du kontrollere, om din anhænger er udstyret med en tågebaglygte, da styreenheden registrerer anhængeren vha. tågebaglygten. Hvis den ikke findes på anhængeren, skal den eftermonteres.

Hvad skal jeg gøre, hvis det hele lyser på diodetesteren, når el-systemet kontrolleres?

Diodetesteren er på grund af for lav belastningsoptagelse ikke egnet til kontrollen. Der skal belastes med 21 watt. Her tilbyder vi vores lysbjælke.

Kan RAMEDER tilbyde kabelsæt til biler importeret fra USA?

Disse fører vi ikke i sortimentet på grund af bilernes forskelligt opbyggede elektriske systemer og den amerikanske lygtestyring.

Hvilken afstand skal der være fra kuglestang til kofanger (frirumsmål)?

Afstanden fra kofangeren til midten af kuglehovedet skal være på 6,5 cm. Højden fra jorden op til midten af kuglehovedet skal ligge mellem 35 og 42 cm når bilen er læsset.