Altid 137.000 produkter på lager

Med Rameder går bikes af hver slags på stor tur.

Tagholder, bagklap eller holder til anhængertræk – cyklister har valget (DK)

Meddelelse fra 14.06.2016 kl. 16:56

Med cykler skrumper afstande. Det er ikke et mirakel, at ifølge en statistik af pressetjenesten Fahrrad i Tyskland er ca 72 millioner jernheste undervejs, som i 2015 har tilbagelagt 24.800.000.000 Kilometer Ikke mindst 175.000 tysker ville heller ikke i de skønneste uger af året – i ferien- gå glib af cyklen. Går man ikke per muskelkraft eller med offentlige transportmidler, men med egen bil på tur, så stilles spørgsmålet efter den rigtige transport. Her har Rameder, Tysklands førende leverandør af transporttilbehør, de rigtige svar klar!

Basis for transport på taget er den passende grundholder. Ikke nemt når man rechercherer på egen hånd. Har bilen en åben eller en lukket tagræling, en t-not eller måske kun en punkt befæstelse til tagrenden? Helt nemt finder man det passende system med den intuitive søgefunktion i onlineshoppen fra Rameder under webadressen www.rameder.dk. Den egentlige, på grundholderen monterede og til trasnsport nædvendige cykelholder tilbyder Rameder i den billigste version allerede fra 166,- dkr. Den næste holder for en anden cykel er for det meste ikke noget problem. For tre eller flere cykler er der hurtig ikke plads til eller den lovlige maks taglast forhindrer transporten. Desuden er ikke alle i stand til at hæve lige sådan sin cykel på bilens tag.

En praktisk alternativ er cykelholdere til bagklappen. For eksempel den billigste variant til bagklappen (fra 355,- dkr). En til tre cykler kan dermed transporteres. For af og til benyttelse et godt valg. Dog rager cyklerne op over bilens tag og står dermed i vinden. Da igennem denne belastning små bevægelser ved hager og holder ikker er til at forhindre, er det muligt at mindre lakskader er følgen. Desuden fører den dårlige aerodynamik til en højere brændstofs forbrug.

Bedst kører man med holdere, som er monteret på anhængertrækket. Er denne der ikke i forvejen, så tilbyder Rameder diverse alternativer til eftermontage. Fordele af denne variant er den mindre højde til beladning, den absolut fest og sikker fiksering af selv e-bikes, ligesom overfor først nævnte systemer, den tydelig bedre aerodynamik. Desuden kan op til 4 cykler tages med på turen. I modsætning til den enkel bagklapholder, bliver bagagerummet ved denne udføring hva. den praktiske nedklapmekanisme stadigvæk tilgængelig.

Downloadområde

Download vores pressemeddelelse på tysk, dansk og engelsk og med alle tilhørende billeder.

download nu (38,4 MB)

Pressekontakter